سفارش تبلیغ
صبا ویژن

عسل طبیعی

نظر

چند مورد از خواص ژل رویال را پیش از این در مقاله دیگری به نام ارزش غذایی ژل رویال برشمردیم. اکنون در مقاله‌ای که پیش روی شماست، بصورت جزئی تمام اطلاعات مربوط به این ماده را بررسی می‌کنیم.

 

ژل رویال یک ماده مغذی است که توسط زنبورهای پرستار جوان ترشح می شود. این ماده حاوی پروتئین مهم برای رشد و تکثیر سلول است. اگرچه زنبورها آن را به دلایل کاملا متفاوتی تولید می‌کنند (و طعم تند و اسیدی دارد)، درست مانند عسل، از کندوی عسل گرفته می‌شود. عسل به عنوان غذای زنبور می‌باشد، اما ژل رویال به‌عنوان غذای ملکه استفاده می‌شود. مهم‌تر از همه، دارای خواص ضد تومور و شفابخش است. در این مقاله سعی داریم در مورد خواص ژل رویال بحث کنیم.

 

چرا ژل رویال برای شما مناسب است؟

عموما ژل رویال دارای 60 تا 70 درصد آب، 15 درصد پروتئین و 2 تا 3 درصد از انواع ویتامین‌ها و اسیدهای آمینه است که همه این‌ها به مزایای آن اضافه می‌کنند.

 

تحقیقات نشان می دهد که مصرف منظم این ماده می تواند سطح کلسترول بد را کاهش دهد. همچنین می‌تواند ناباروری و فشار خون بالا را درمان کند و کمک خوبی در درمان انواع مختلف سرطان باشد. این تنها مختصری از خواص این ماده می‌باشد، در ادامه جزئیات بیشتری را مطرح می‌کنیم.

 

خواص ژل رویال چیست؟

آنتی اکسیدان‌های موجود در ژل رویال، ایمنی بدن را افزایش داده و با سرطان مبارزه می‌کند. این ماده شامل انتقال دهنده‌های مهم عصبی است که سلامت مغز را بهبود می بخشد و از شرایطی مانند آلزایمر جلوگیری می‌کند. این ژل هورمون‌های بدن را متعادل می‌سازد و می‌تواند سلامت جنسی را بهبود ببخشد.

 

1- ژل رویال سیستم ایمنی بدن را بهبود می‌بخشد

تحقیقات نشان می‌دهد که ماده هیستامین (ترکیبی در بدن که هنگام آسیب و یا آلرژی واکنش نشان می‌دهد) بعد از مصرف ژل رویال، به آلرژن‌ها پاسخ نمی‌دهند. یک مطالعه نشان می‌دهد این ماده دارای مقدار زیادی فلاونوئید و ترکیبات آلی است. همه این‌ها می توانند با تقویت ایمنی، عملکرد بدن را بهبود بدهند. این ژل می تواند آلرژن ها را از بین ببرد و حتی درمان زخم‌ها را تسریع ببخشد. این مورد یکی از مهمترین خواص ژل رویال می‌باشد و بیشترین مورد مصرف نیز برای بهبودی ایمنی بدن می‌باشد.

 

2- سلامت مغز را بهبود می بخشد

ژل رویال حاوی آنتی اکسیدان‌هایی است که می توانند از اسیدهای چرب در بافت مغز در برابر حملات رادیکال‌های آزاد محافظت کنند. بنابراین توانایی بالایی برای کمک به درمان آلزایمر دارد. مواد مغذی موجود در این ماده می توانند عدم تعادل شیمیایی در مغز را درمان کنند که در صورت عدم تعادل، می‌تواند منجر به افزایش اضطراب و استرس شود.

 

همچنین این ماده تنها منبع طبیعی استیل کولین است که انتقال‌دهنده عصبی می‌باشند و حافظه را تنظیم می کنند و پیام ها را از سلولی به سلول دیگر منتقل می کنند. میزان بهینه این انتقال‌دهنده عصبی در مغز می تواند به بهبود حافظه و عملکرد شناختی منجر شود. ژله رویال همچنین ممکن است افسردگی را درمان کند.

 

3- به مقابله با سرطان کمک می‌کند

ژله رویال به عنوان یک روش ممکن برای مهار رشد سرطان مورد توجه است. بعنوان ماده‌ای شناخته شده است که مانع از مصرف خون توسط سلول‌های سرطانی می‌شود و در نتیجه از رشد آن‌ها جلوگیری می‌کند. اجزای چربی این ماده، دارای اثرات استروژنی هستند که می تواند به درمان سرطان سینه و رحم کمک کند. یک مطالعه ایرانی نشان داد چگونه ژل رویال می تواند به کاهش خستگی مرتبط با سرطان (Cancer-related Fatigue) کمک کند.

 

4- به درمان دیابت کمک می‌کند

مکمل‌های بلند مدت ژل رویال به منظور بهبود شاخص‌های دیابت مورد توجه هستند. مصرف این ماده، به تغییرات مثبت در میزان گلوکز مرتبط است، گرچه این تغییرات بلند مدت هستند. مطالعه دیگری نشان می دهد که مکمل این ژل می‌تواند برای کنترل عواقب دیابت مفید باشد. اگرچه ما به مطالعات بیشتری برای اثبات حقایق نیاز داریم، اما این یک گام به جلو است.

 

5- کمک به پیشگیری از ابتلا به پوکی استخوان

یک مطالعه ترکیه‌ای نشان می‌دهد که ژل رویال، همراه با گرده گل، می تواند کاهش تراکم استخوان حاصل از پوکی استخوان را متوقف کند. همچنین مشخص شد که جذب کلسیم داخلی افزایش می یابد که می‌تواند سلامت استخوان ها را افزایش دهد و از پوکی استخوان جلوگیری کند.

 

6- افزایش سلامت گوارش

ژله رویال منبع خوبی از بیفیدوباکترها است که باکتری های مفیدی هستند و سلامت گوارش را تضمین می‌کنند. این ماده یک پروبیوتیک مفید است که باعث سلامت دستگاه گوارش می‌شود.

 

7- با التهاب مبارزه می‌کند

طبق یک مطالعه ژاپنی، ژل رویال دارای اثرات ضد التهابی است که به درمان بیماری های پریودنتال کمک می کند. برخی منابع معتقدند که این ماده احتمالا به عنوان درمان آرتروز نیز مفید خواهد بود.

 

8- می‌تواند به کاهش وزن کمک کند

اگرچه ژل رویال وزن را به طور مستقیم کاهش نمی دهد، اما می تواند سطح انرژی انسان را افزایش دهد، که به نوبه خود، به شما کمک می کند بیشتر ورزش کنید، و در نهایت، باعث کاهش وزن شما می‌شود. از آنجا که این ماده کم کالری است و چربی اشباع شده ندارد، می تواند برای رژیم غذایی کاهش وزن شما نیز مفید باشد.

 

بر اساس یک مطالعه ایرانی، مکمل ژل رویال میتواند به مدیریت وزن افراد دیابتی کمک کند. این ژله همچنین می‌تواند سوخت و ساز بدن را افزایش دهد که به نوبه خود باعث کاهش وزن می شود.

 

9- ژله رویال می تواند باروری را افزایش دهد

اگر چه اطلاعات کمی در این رابطه موجود است، اما یکی از مطالعات نشان می دهد که خواص آنتی اکسیدان ژل رویال تأثیر مثبتی بر پارامترهای اسپرم دارد و این می تواند باروری را افزایش دهد.

 

10- به سلامت مردان کمک می‌کند

تحقیقات روی حیوانات نشان می دهد که مکمل‌های ژل رویال می توانند تولید تستوسترون را افزایش دهند. گرچه این تحقیقات روی انسان‌ها کامل نیست اما بسیار امیدوار کننده هستند. برخی از منابع نیز اثبات کرده‌اند که این ماده می تواند به درمان اختلال نعوظ کمک کند.

 

11- به افزایش میل جنسی کمک می‌کند

ژل رویال بعنوان ماده‌ای شناخته شده‌ که میتواند روی هورمون‌های بدن تاثیرگذار باشد و همین مسئله می‌تواند باعث افزایش میل جنسی شود. در مورد این مسئله تحقیقات بیشتری در حال انجام می‌باشد.

 

12- برای پوست مفید است

ژله رویال حاوی آنتی اکسیدان‌هایی است که با نشانه‌های پیر شدن می‌جنگند. این ژله پوست شما را جوان سازی می کند، حفره‌های پوستی را از بین می‌برد و شما را زیباتر می‌کند. رادیکال‌های آزاد که باعث پیری می‌شوند را از بین می‌برد و به پوست درخشندگی می‌دهد.

 

این ماده با بیماری‌های پوستی مانند اگزما، قارچ و آکنه مبارزه می کند، همچنین شامل خواص ضد التهابی است که باعث کاهش التهاب، از بین بردن باکتری ها و بهبود ظاهر پوست شما می شود. تنها کاری که باید انجام دهید این است که از ژل رویال استفاده کنید، آن را به مناطق آسیب دیده بمالید و پس از 20 دقیقه آن را بشویید. این کار را صبح‌ها انجام دهید. شما همچنین می توانید عصاره یا پودر آن را خریداری کنید و برای این منظور از آن استفاده کنید.

 

برای درمان سیاهی دور چشم، دو قاشق غذاخوری ژل رویال را به محل مورد نظر بمالید و بعد از 20 دقیقه بشویید. در روش دیگری شما می‌توانید کمی روغن بادام را با ژل رویال مخلوط کرده و به محل مورد نظر بمالید و بعد از 15 دقیقه با آب سرد بشویید.

 

می توانید دست‌ها و پاهایتان را با این ماده مرطوب کنید. آن را به مدت 15 دقیقه روی پوست خود نگه دارید و سپس با آب سرد بشویید. شما قطعا به طور چشمگیری تغییر پوست خود را خواهید دید.

 

همچنین می توانید برای کاهش زخم ها و لکه های تیره از این ماده استفاده کنید و پوست خود را شفاف کنید. دو قاشق غذاخوری ژل رویال، اندکی ماست و یک سفیده تخم مرغ را مخلوط کنید، و آن را روی صورتتان بگذارید. بعد از 15 دقیقه آن را با آب سرد بشویید. اگر این کار را 3 روز در هفته انجام دهید، صورتتان صاف و تمیز خواهد ماند.

 

13- می تواند رشد مو را افزایش دهد

پروتئین و ویتامین‌های ژل رویال می‌توانند رشد مو را افزایش دهند. کمی از این ماده را با شیر نارگیل مخلوط کنید. مخلوط را به موهای خود بزنید و آن را به مدت 20 دقیقه رها کنید و سپس آن را با آب سرد شستشو دهید.

 

شما می توانید یک روغن بی‌نظیر برای موهای خود بسازید. دو قاشق غذاخوری روغن بادام را با ژل رویال ترکیب کنید. آن‌ها را به مدت 20 ثانیه در مایکروویو حرارت دهید. این ترکیب را به مدت 20 دقیقه روی موهای خود قرار دهید، سپس آن را با آب سرد بشویید.

 

این ماده می تواند به از بین بردن شوره سر و همچنین ایجاد موهای براق‌تر کمک کند.

 

 

 

موارد بالا تنها بخشی خواص ژل رویال بودند. ژل رویال از همان محلی استخراج می‌شود که عسل استخراج می‌شوند، اما چرا خواص آن‌ها متفاوت است؟

 

برای خرید ژل رویال کلیک کنید

 

 

 

ژل رویال و عسل – چه تفاوتی دارند؟

ژل رویال اغلب به عنوان مکمل غذایی استفاده می‌شود، درحالی که عسل به عنوان یک شیرین‌کننده طبیعی مورد استفاده قرار می‌گیرد. در زیر به برخی از خواص مهم آن‌ها اشاره شده است:

 

– ژل رویال:

تقویت سیستم ایمنی بدن

کمک به مبارزه با سرطان

بهبود زخم‌ها

بهبود عملکرد هضم

ارتقاء سلامت استخوان

کمک به درمان دیابت

مرطوب‌سازی پوست

– عسل:

به عنوان شیرین کننده طبیعی استفاده می‌شود

به تنظیم انسولین کمک می‌کند

با التهاب مبارزه می‌کند

گلو درد را درمان می کند

عملکرد ورزشی را بهبود می بخشد

باعث افزایش آنتی‌اکسیدان برای پوست می‌شود

 

 

ژله رویال ترشح زنبور عسل است که در تغذیه لارو و ملکه های بالغ استفاده می شود. عسل خام 100% فرآوری نشده است و تمام آنزیم ها، ژل رویال، ویتامین های غنی، مواد معدنی و کربوهیدرات‌ها را در خود دارد و به همین دلیل می‌تواند ارزش غذایی ژل رویال را داشته باشد.

 

 

 

ارزش غذایی ژل رویال چیست؟

یک گرم از این ماده حاوی مواد مغذی زیر است:

 

ویتامین B1           1?5 تا 7?4 میکروگرم

ویتامین B2           5?3 تا 10 میکروگرم

ویتامین B3           91 تا 149 میکروگرم

ویتامین B5           65 تا 200 میکروگرم

ویتامین B6           2?2 تا 10?2 میکروگرم

بیوتین     0?9 تا 3?7 میکروگرم

اینوزیتول78 تا 150 میکروگرم

اسید فولیک           0?16 تا 0?5 میکروگرم

ویتامین Cمقدار بسیار کم

 

 

تا اینجا اکثر خواص ژل رویال را دیدید. الان وقت آن رسیده که به طرف دیگر قضیه هم نگاهی بیندازیم.

 

برای خرید ژل رویال کلیک کنید

 

عوارض ژل رویال چیست؟

1- مسائل مربوط به بارداری و شیردهی

اطلاعات کافی در مورد خواص ژل رویال در دوران بارداری یا تغذیه با شیر مادر وجود ندارد. از این رو، بهتر است در این دوران از استفاده آن دوری کنید.

 

2- آسم و آلرژی

اگر آسم دارید، و یا به محصولات زنبورعسل حساسیت دارید، ژل رویال مصرف نکنید. ممکن است باعث واکنش های جدی و در برخی موارد حتی منجر به مرگ شود.

 

3- پوست متورم

مواردی وجود دارد که ژل رویال باعث بروز درماتیت (نوعی اگزما) شدید می شود. بنابراین قبل از استفاده با دکتر خود مشورت کنید.

 

4- فشار خون پایین

ژل رویال ممکن است فشار خون را کاهش دهد. بنابراین اگر از داروهای فشار خون استفاده می‌کنید، احتیاط کنید، زیرا ممکن است فشار شما کاهش پیدا کند.

 

 

 

پاسخ به چند سوال رایج در مورد ژل رویال:

 

چقدر ژل رویال را می توانیم در یک روز مصرف کنیم؟

 

– برای بزرگسالان 1 گرم در روز و برای کودکان (بیش از 5 سال)، روزانه نیم گرم است. شما می توانید آن را بعد از صبحانه میل کنید.

 

آیا ژل رویال همان B-Complex است؟

 

– این ماده مطمئنا حاوی تمام ویتامین های B در مقادیر زیاد است. اما برای تغذیه مطلوب توصیه می‌کنیم، بر روی تمام غذاها و مکمل‌ها تمرکز کنید و نه تنها ژل رویال.

 

ژل رویال چند مدت در یخچال قابل نگهداری است؟

 

– این ماده می تواند تا 6 ماه در یخچال نگهداری شود.

 

جینسینگ ژل رویال چیست؟

 

– جینسنگ ژل رویال ترکیبی از خواص دارویی جینسنگ Panax (نام جینسنگ آسیایی) و ژل رویال است. این یک ماده مقوی گیاهی است که در سراسر آسیا بسیار محبوب می‌باشد.

 

10-HDA در ژل رویال چیست؟

 

– 10 HDA به عنوان 10-Hydroxy-2-Decenic Acid شناخته می شود که اسید چرب اشباع نشده طبیعی در ژل سلول است که خواص مهار کننده سرطان را به آن می دهد. مطالعات نشان می دهد که 10-HDA می تواند از گسترش سرطان جلوگیری کند و حتی باعث مرگ سلول های سرطانی شود.